Branding & label design

Gastro Food a lansat doua branduri de specialitati culinare cu pozitionare diferita.
Brandul premium incepe cu lansarea unturii de rata si a pulpelor de rata, iar cel cu pozitionare medie lanseaza ceafa de porc in untura.
 

Le Canard Royale

Produsele de debut ale brandului premium sunt untura de rata (Duck Fat) si pulpele de rata (Confit de Canard).
 
Misiunea agentiei:

  1. realizarea brandingului, incepand cu alegerea denumirii si crearea unui logo adecvat
  2. gasirea unui concept pentru etichetele viitoarelor linii de produse si aplicarea acestuia pentru cele doua produse.

Solutiile propuse si adaptate pentru untura de rata:

  • Denumirea brandului, Le Canard Royale, ii reflecta caracteristicile: specialitati a caror vedeta va fi linia pe baza de rata, produse preparate dupa retete in general frantuzesti. „Royale”plasat la final aduce numelui nota de premium.
  • Logo-ul: prin elemente si coloristica intareste calitatea premium a brandului.
  • Eticheta: pentru ca Le Canard Royale, va oferi pe langa specialitati din rata si alte produse, cum ar fi cele pe baza de gasca, am optat pentru varianta in care brandul ocupa o pozitie secundara in comunicare si am pus accent pe vizibilitatea denumirii produsului. Aceasta raportare ne va ajuta atat in comunicarea la raft, cat si in extinderea ulterioara a brandului. Etichetele vor beneficia de culori de fundal caracteristice categoriei premium sustinute de stilul si eleganta bronzului folosit in redarea elementelor grafice principale si a denumirii produsului.
  • Pentru extinderea viitoare cu linii noi de produse am ales varianta ca acestea sa se diferentieze intre ele prin culoarea de fundal si prin elementul grafic, in cazul unturii plasat sub logo si denumirea produsului. Produsele aceleiasi linii vor folosi derivate ale unei culori principale. Acelasi principiu se va aplica elementului grafic.
  • O problema doar in aparenta: fata etichetei contine logo-ul cu denumirea brandului, de provenienta franceza, denumirea produsului, in limba engleza insotita de specificatia „gastronomie”, in limba romana.
     

Orice eticheta are la dispozitie o medie de 4 secunde in care sa comunice consumatorului mesajul sau. Acesta este timpul mediu maxim pe care consumatorul il aloca unui produs la raft.
Ne-am propus ca in aceste 4 secunde eticheta sa comunice intr-o maniera clara si simpla, pe langa tipul de produs, incadrarea premium a brandului, retelete in general fratuzesti, dar recunoscute si apreciate international, precum si faptul ca produsul este si pe gustul consumatorului roman. Solutia cea mai eficienta a fost alaturarea aparent problematica in acelasi camp vizual a a limbilor franceza, engleza si romana.
 

Pomana porcului
Brandul, pozitionat mediu, va oferi o gama de specialitati culinare romanesti pe baza de carne porc. Primul produs al gamei contine bucati de carne de porc in untura.
 

Atat in alegerea numelui, cat si designul etichetelor am urmarit cateva reguli de baza:

  1. Claritate si simplicitate: Brandul, pe care l-am denumit Pomana porcului, va oferi doar specialitati din carne de porc. In acest caz am pus accent pe vizibilitatea brandului, care expliciteaza chiar prin denumire categoria de produse oferite. In ambele cazuri am optat pentru un design minimalist, compus din numarul minim de elemente care sa incadreze corect produsul in categoria specifica, fara sa afecteze vizibilitatea si claritatea mesajului.
  2. Autenticitate: singura modalitate de a evidentia brandul la raft, printre zecile de produse din aceeasi categorie este de a-l face sa fie diferit. Originalitatea, caracterul si memorabilitatea stau la baza oricarui brand de succes. Ca sa obtinem diferentierea fata de concurenta, pentru ca tendinta generala este de a prezenta pe eticheta poza produsului, am optat pentru ilustratie desenata.
  3. Impact la raft: autenticitatea isi pierde valoarea daca nu este dublata la raft de impact. Asa cum arata un recent studiu POPAI , 76% din deciziile de cumparare sunt luate in incinta magazinului si 66% din produsele care au fost luate in mana au fost si achizitionate. Din punctul de vedere al cumparatorului, un produs nu este niciodata vazut singur si nu este vazut in detaliu. Impactul de la distanta la raft influenteaza puternic volumul vanzarilor.
  4. Extensibilitate: design-ul etichetei a fost conceput tinand cont de extinderea ulterioara a gamei. Luand in calcul potentialele produse ce vor urma bucatilor de carne de porc in untura, am stabilit denumirea brandului, raportul grafic intre denumirea produsului si brand, precum si elementele grafice si modul lor de utilizare ulterioara.